Klachtenreglement
Procedure binnen De Tandartsengroep Delft
Wij doen er alles aan om u de beste tandheelkundige zorg te bieden en hebben daarover graag goed contact met u. Mocht het toch voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden, dan vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken.
Voor ons is het belangrijk te weten dat u een probleem hebt of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit onduidelijkheden op. We vertrouwen er op dat we gezamenlijk een oplossing vinden.
De gebruikelijke procedure binnen De Tandartsengroep Delft is als volgt:
Neem contact op met de praktijk: Praat met uw tandarts en of praktijkmanager
Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt. En de tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.
Het kan ook zijn dat u uw vraag telefonisch neerlegt bij de praktijkmanager. Zij kan dan in overleg met de betreffende tandarts of mondhygiëniste naar een oplossing kijken en deze met u overleggen
Bent u niet tevreden over de geboden oplossing door de tandarts of praktijkmanager?
Leg uw klacht schriftelijk neer bij de klachtencommissie van De Tandartsengroep Delft. Dit kunt u zowel middels de e-mail of op briefpapier. Binnen drie weken zullen wij de klacht behandelen en met u in overleg gaan voor een oplossing. Wij zullen de gemaakte afspraken schriftelijk vastleggen.
Bent u niet tevreden over de geboden oplossing door de interne klachtencommissie?
Komt u samen met ons er niet uit, dan kunt u advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie, de KNMT.
Bent u niet tevreden over de geboden oplossing door TIP?
Levert ook TIP geen bevredigende oplossing, dan kunt u uw klacht nog schriftelijk voorleggen aan de Stichting Geschilleninstantie Mondzorg.
Stichting Geschilleninstantie Mondzorg is een initiatief van de Koninklijke Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT), de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM) en de Organisatie Nederlandse Tandprothetici (ONT) in samenwerking met de Consumentenbond.
Stichting Geschilleninstantie Mondzorg is door het ministerie van VWS in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) erkend.